förmågan att påverka.

jag vill kunna påverka människor. jag vill kunna stå i ett rum och säga en viktig och bra sak och alla som är i rummet ska bli häpna och tysta av förundran. Jag vill, som Giddens pratar om i sin livspolitik,  "stärka individen att kunna själv fatta beslut". Hjälpa till självhjälp.

åh, vad jag just insåg att det här inlägget var från början meningen att handla om en kille i mitt liv som håller på att bestämma hur kan ska ställa sig i förhållande till mej, men hur det kom att handla om att jag har hittat så rätt. Jag vill göra det som jag håller på att utbilda mej till. Då en socialpedagogs motto är hjälp till självhjälp i mina ögon.

Hur kommer man dit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0