Ja, hur är de me livet då?

Jag är tillbaka i en positiv livssyn, det där lät ju väldigt allvarligt. Men trots det som hänt, så är jag ändå positiv, så jag antar igenom det att jag har blivit positiv igen. "Positiva Josefin är tillbaka", som en sa för nån vecka sen.

Det finns så mycket kul man kan lära sej, uppleva och undersöka i det här livet. Varför är man så slö?
Är det så att hösten gör en slö? Men vad jag minns så har jag varit såhär slö enda från förra hösten, eller mer...

Get yourself together!!

Är det så enkelt då? Komplicerar man kanske bara livet genom vita lögner hit och dit, genom negativa tankar som man bara har i sitt eget huvud och genom att tänka på det förflutna och på framtiden..?

"Om man står med ena benet i framtiden och det andra i det förflutna, så pinkar man ju faktiskt på nuet"
Det här läste jag i en bok, otroligt roligt och väldigt tänkvärt tycker jag.
You better focus on being here and now. Är DET så lätt då?

Ni ser, jag bara komplicerar till allt genom en massa funderingar och frågor, vad ska alla dessa frågor vara bra för? (där kom ännu en ^^)

Jag önskar bara att jag kunde svara på alla frågor själv, men vem vet, det kanske jag kan.

Kommentarer
Postat av: carro

Mhm. Här sitter jag. Full. Har köpt mos som smakar Jenka = ingen hit. Känner en väldigt stor svacka i studiemotivationen, men det kanske går över om sisådär 3 år?

2006-11-19 @ 02:46:07
URL: http://kalorin.blogg.se
Postat av: carro

kan hända att det är stämningen. Men nu har jag börjat med en ny strategi: jag kan ju inte vara någon annan än mig själv, och det är ju inte direkt jag som vinner på att sitta och vara tyst och låta alla andra föra sina diskussioner. Är det så att jag är obekväm i deras ögon är det faktiskt deras problem. Att de pratar om mig säger mer om dem än det gör om mig. Jag vet ju att vi inte pratar om dem hela lunchen, blir en lång utbildning om man inte hittar något annat att prata om: för så intressant är jag ju faktiskt inte! :)

2006-11-23 @ 13:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0