hur höjer man sin motivation?

Vad gör man när inspirationen inte finns? Vad gör man när man tillochmed kommer så långt i tankarna att man kommer på sej själv med att tänka "jag kan lika gärna gå ut mitt framför den där bilen, de skulle ändå inte spela någon roll vad som händer mej"? Hur hittar man sin inspiration och sin motivation? Vart?

Dem här tankarna har flugit omkring i mitt huvud idag. Jag har också tänkt på vad som gör att inspirationen faktiskt försvinner från början, man känner att man vill något, man vill gå en utbildning, jättegärna, men ändå finns inte alltid inspirationen där hela tiden. Beror det på trötthet? Hösten? Regnet som vägrar sluta komma ner likt ett skyfall? För lite friskluft? Är det "bara" sånt?
Känslan är hopplöshet, man ser ingen utväg, inte just när inspirationen har försvunnit, man känner bara för att ge upp. är det kanske det man precis ska låta bli med? Ska man kanske anstänga sej lite mer just då? Kämpa hårdare. Eller leder det kanske bara till att man mår ännu sämre, när man tröttar ut sej alltför mycket?

Vad är de då som känns jobbigt? Krav? Varför känns krav jobbigare nu än förut? Har man kanske inte fått lika höga krav ställda på sig någonstans förr. Vad gör man då för att få ordning på sig själv och kraven? 

Vad gör man när man har så många frågor utan svar? Vem vet svaren? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0