perfektion

vad är perfektion? finns det nåt sånt? jag har just kommit på att jag är en slav under perfektionens klubba, men att jag inte tror på det. vem vill inte vara perfekt? de som anses perfekt för en själv, de vill man ju uppnå, eller är de bara jag? hursomhelst så vill jag inte längre vara perfekt, en perfektion är kanske en helt sann människa, isånt fall vill jag vara perfekt.

jag har nu snart gått 10 veckor på en högskoleutbildning. bara för några enstaka år sen så hade jag aldrig trott de här om mej, särskilt inte att jag skulle gå den sortens utbildning som jag gör. men jag stortrivs verkligen, många nya tankar har väckts och fötts i mitt något förvirrade inre. jag vet att den här utbildningen kommer att skada mej, inte dåligt enligt mej dock, men ni andra kommer att rulla med ögonen och sucka, "håller hon på och analyserar nu igen, hur orkar hon?"
jag gillar det likväl, analyser är intressant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0