in this world, isn´t love enough?

What if? Tänk om de skulle vara så, att de inte är kärleken som övervinner allt, utan hälsan? Om man som människa inte mår bra, kanske man inte kan få ett bra förhållande? Jag skulle hata om det var så, för de skulle förklara allt som händer i mitt liv just nu.
Om de är sanningen, så föredrar jag nog den här gången, fast jag alltid säger att jag vill hellre veta än vara ovetande, att förbli just ovetande. Jag vill inte ha en sanning som säger att min och din kärlek inte duger. Eller för den delen, att kärlek inte duger överhuvudtaget.

Tanken på det, får mej ju att bli ännu mer ledsen, om man inte mådde bra från början, och ställs inför denna sanningen, så inte fan mår man bättre efteråt. Att komma på att det troligtvis är så det ligger till, att utan hälsa, räcker inte kärlek till.



Kärlek räcker oftast väldigt långt, men tyvärr tror jag inte längre på att "Kärleken övervinner allt".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0