Konsekvenser.

Mitt sommarjobb gör att jag behöver göra nåt jag aldrig gjort förut (eller ja, flera saker jag inte gjort förut). Denna speciella sak är att jobba natt, vaken natt. Eftersom detta är något nytt för min kropp så blir det en del konsekvenser av det arbetssättet. 

1. Man vänder på dygnet. Och det här är ju en ganska självklar konsekvens då man måste få sin skönhetssömn någon gång, men eftersom jag är en sån människa som tycker att dagen börjar kring kl.09-10 där nånstans och slutar strax efter 18, så blir det inte mycket dag kvar till mej. det är lite tråkigt. 

2. Datum försvinner. Man vet inte vad det är för veckodag och absolut inte vad de är för datum. 

3. Den 3:dje, och för den här gången sista, konsekvensen är den som jag mest nyligen erfarit. Jag har under 1,5 vecka endast jobbat natt, men nu är det slut med det. Idag ska jag börja kring 15 och bara jobba kväll. Konsekvensen av det blev att imorse vid 05:15 vaknade jag med ett ryck och trodde att jag försovit mej. Jag trodde på allvar att klockan var 17:15, vilket skulle betyda att jag försovit mej ca 2 h. Detta skulle aldrig hänt mej förut, då jag aldrig för hela mitt liv skulle kunna sova så länge som 17 och för den delen inte ens till 15. När chocken väl hade lagt sej då jag kommit på att på mobilen så står det inte 05:15 på kvällen utan 17:15. 

Jag skyller på nattjobb och ständig trötthet.

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0