kvinna.

hmm, kvinnorollen. romantik. fotbollsmammor. det är vad som gått igenom mina tankar ikväll och genom min kloke och ärlige väns.
hmm, så jag är en kvinna och jag råkar älska romatiska filmer och kärlek och tankar och känslor. Finns det dem som på allvar påstår att jag är sådan bara för att jag har det kvinnliga könet?
Men, grejen är den, att återigen var det lite ett sidospår, vilka spår som jag ofta dyker in på när jag kommer till den här sidan.
Jag vägrar tro att de är den fysikska formen på mitt kön som är anledning till att jag är  "a sucker for romance", det kan vara lite inlärt beteende av vår värld om hur förväntan på flickor respektive pojkar ska vara, visst det går jag med på. Men jag anser också att mina "kvinnliga beteenden" är en del av den jag är.
Jag älskar tårar, känslor, bra, dåliga, funderingar, långanättermedändlösasamtal, romantiska överraskningar and so on. Varför ska det behöva vara en börda? För någon överhuvudtaget.

Kommentarer
Postat av: caroline

Den fysiska formen på ditt kön alltså? hehe.

Hur går det i skolan? Saknar er faktiskt!

2007-11-03 @ 10:45:22
URL: http://kalorin.blogg.se
Postat av: caroline

Jättegärna! jag har inte så mycket för mig på dagarna - värre på kvällarna.

2007-11-07 @ 23:16:05
URL: http://kalorin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0