Moment lost? tydligen inte. minne för evigt.

För någon timme sen när jag vandrade hem på min gata efter att ha inhandlat en lyxcappuccino på pressbyrån, så upptäckte jag för första gången sen jag flyttade hit i mars att det är vackert på min gata. Jag blev alldelens glad inuti, för att detta är ingenting jag känt förut, jag har inte vart i närheten av den känslan om min gata. Jag har avskytt husen och tyckt att gatan är allmänt tråkig. Men nu, nu var den vacker, kanske var det lyxigtheten jag kände över min pressbyråncappuccino eller kanske var det höstens vackra ljus. Well, hursomhelst var det fint, inuti och utanpå.

Denna stunden gav även en annan tanke, varför går jag ibland omkring och är avundsjuk på hur människor ser ut? Min tanke kring mitt eget utseende är ju att jag vill se annorlunda ut, inte som någon annan. Hur underligt är det då att jämföra sej och vara avundsjuk på hur andra ser ut? Det är ju bara jag som ser ut som jag (vad jag vet iaf ^^) och jag har alla möjligheter att se ut och klä mej på precis vilka sätt jag vill. The mind works in mysterious ways.  

Kommentarer
Postat av: Julia

Hej. Tack för kommentaren, det var ett tag sedan nu, men still.
Det låter trevligt med lyckan över att finna din gata som en vacker plats! Sådana insikter är alltid välkomna.
Det du skriver om att vilja se ut som någon annan, att vara avundsjuk på andras utseende är något jag känner igen mig så överväldigande i. Många stunder har ägnats åt sånt destruktivt tänkande. Ja jag anser att det är destruktivt. Inte någon speciell kick off för självförtroendet direkt.
Jag tycker att vi ska lägga mer tid på att lära oss att tycka om oss själva istället. (Nu blev det långt här)
Tack för ett klokt inlägg! :)

2007-10-09 @ 19:06:59
Postat av: Charmkvark

*ler snett* Fint! Visst är det underbart när man upptäcker det fina i världen runtomkring. Man behöver inte åka långt, för att hitta hem. *kramar om*

2007-10-28 @ 19:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0