meningslösa rop.

Ni vet på film och i tv-serier när en person (oftast av det manliga könet) ropar efter en annan person (oftast av det kvinnliga könet) Oftast har det något löjligt gräl och en person (tjejen) bestämmer sig för att gå därifrån, och då ropar den andra (killen) ett ynkligt meningslöst rop.
Vad är detta för sorts löjligt rop? Ropet är ju inte till för något. Hade den personen som ropar verkligen velat få den andra att stanna, så hade man väl ropat högre eller sprungit efter? Hur svårt kan det vara? Vill man ha kontakt så fixar man väl de.

Det är alltså min fundering idag, vad gör dessa meningslösa rop för nytta?

Min fundering idag borde snarare ligga kring något saftigt etiskt dilemma, eftersom det är en sådan inriktning på den tentan jag har att prestera inom kort. Any thoughts? Hah? 

Kommentarer
Postat av: Emil

Tjo!
Tänkte bara tipsa om ett bra band. Dom har tagit ställning och ger bort sin musik gratis och sprider den enbart genom sina fans. Tycker iden är cool och jag tror att det är så det kommer att se ut i framtiden. Gå in och tanka ner och sprid vidare om du gillar det.

www.magnacartacartel.com

2008-05-23 @ 21:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0