kloka barn.

Jag har sett på en dokumentär idag på svt play som gjorde starkt intryck på mej. Den kröp in under huden. Dokumentären heter "Rör inte min sup!" och handlar om "vanliga" vuxnas alkoholvanor. De görs intervjuer med barn om deras uppfattning om hur det är att träffa en full vuxen. För utom att dokumentären fick mej att ännu mer tycka att vuxna inte ska dricka alkohol i närheten av sina barn (särskilt när de är små, med små menar jag typ till 15-16 års åldern), så fick dokumentären mej att tänka en annan tanke. Barnen i dokumentären var så kloka, de hade så kloka tankar kring det allra mesta. En 15-årig tjej däremot sa saker som lät mycket underligt i mina öron. När händer det att barn slutar vara barn och vill vara vuxna? Och kanske undrar jag mer, varför? Och till vilken nytta?

Vi borde alla lyssna mer på barn, de har en sån självklar inställning till saker och ting, analysera sönder och falskhet finns inte på kartan.   

Kommentarer
Postat av: Julia

Hej! Kul att du läste min blogg.

Det kändes mer rätt att ge svar direkt i din blogg. Min far har hört av sig, han har inflamation i tjocktarmen och min hand är bara blå till färgen, så att säga svullen och stukad.

Din tenta kring ungdomar, har den möjligtvis något att göra med detta blogginlägg? Jag ställer gärna upp på en intervju, även om jag kanske inte kommer med superkloka svar. Kram

2008-12-08 @ 17:11:23
URL: http://avfallskvarn.blogg.se/
Postat av: Julia

Hej igen :)

Ja, jag tror enbart att blir roligt med en intervju, och jag tror att söndag blir utmärkt. Vad jag vet, har jag inget för mig då. Så får du gärna berätta lite mer om Namibia om du känner för det. Kram

2008-12-11 @ 11:18:45
URL: http://avfallskvarn.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag kommer att vara jätteklok som mamma!



ler snett

2009-02-03 @ 14:44:58
URL: http://charmkvark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0